Leczenie bólów kręgosłupa

W Fizjoplace zajmujemy się leczeniem bólów kręgosłupa. Ktokolwiek doznał tego rodzaju dolegliwości, wie, że potrafią one utrudnić normalne funkcjonowanie i drastycznie obniżyć jakość życia. Bóle kręgosłupa wynikają często z niedostosowania trybu życia do anatomii tego narządu. Powoduje to liczne przeciążenia, o charakterze zarówno statycznym (zbyt mało ruchu), jak i dynamicznym (wielokrotnie powtarzanie tych samych ruchów).

Jedną z najczęstszych przyczyn dysfunkcji w obszarze tułowia jest dyskopatia, czyli uszkodzenie krążka międzykręgowego, zwanego potocznie dyskiem. Struktura ta pełni bardzo ważną funkcję w organizmie. Jej zadaniem jest absorpcja sił i przeniesienie ich na trzony kręgów. Krążek zazwyczaj radzi sobie z tym zadaniem bardzo dobrze, ale w sytuacji zwiększonego ciśnienia wewnątrz kręgosłupa i wzmożonego obciążenia może dojść do uszkodzenia pierścienia i podrażnienia korzenia nerwowego przez jądro miażdżyste.

Około 50% dyskopatii występuje w obszarze lędźwiowego odcinka kręgosłupa, choć problem z krążkiem może też pojawić się w segmencie szyjnym i piersiowym.

Mechaniczne i chemiczne determinanty dyskopatii

Uszkodzony krążek może obciążać tkanki nie tylko mechanicznie, ale też chemicznie. Jak to się dzieje? Podczas uszkodzenia dysku dochodzi do wytworzenia się stanu zapalnego, który może otaczać okoliczne tkanki m. in. korzenie nerwowe i nerwy. W takiej sytuacji może pojawić się ból o charakterze palącym, elektryzującym lub kłującym. Zdarza się, że objawy ustępują samoistnie, jednak często powracają, jeśli nie zostanie usunięta przyczyna dysfunkcji.

Bóle kręgosłupa – pomoc fizjoterapeuty w Dąbrowie Górniczej

Bóle kręgosłupa mogą mieć różne podłoże. Coraz częściej borykają się z nimi pracownicy umysłowi, którzy spędzają długie godziny przed komputerem. Przyjmowanie długich pozycji statycznych, również zaburzają prawidłowe funkcjonowanie układu narządu ruchu. Bóle kręgosłupa dotyczą także osób starszych – czasami wynikają z nieodpowiednich nawyków, przebytych urazów, spowolnienia procesów regeneracyjnych, osłabienia siły mięśniowej. Wizyta u fizjoterapeuty może być skutecznym sposobem na zmniejszenie dolegliwości.

Zanim rozpocznie się leczenie, konieczne jest postawienie wstępnej hipotezy terapeutycznej i dobranie odpowiednich technik. W naszym gabinecie stosujemy przede wszystkim terapię manualną. Dzięki szerokiej wiedzy i doświadczeniu fizjoterapeuty możliwe jest znalezienie potencjalnego źródła bólu.

Aby pozbyć się dolegliwości, często konieczne jest odbycie kilku wizyt u specjalisty. Wszystko zależy od specyfiki danego problemu. W trakcie pierwszego spotkania ustalamy plan terapeutyczny, aby uzyskać jak najlepsze efekty w danym przypadku. Wizyty odbywają się w naszym gabinecie w Dąbrowie Górniczej.