Terapia manualna w Dąbrowie Górniczej

Świadczymy usługi na terenie Dąbrowy Górniczej. Terapia manualna jest jedną z podstawowych metod wspomagających leczenie narządu ruchu. Wymaga znacznej wiedzy z zakresu anatomii, fizjologii i biomechaniki człowieka. Dotyczy przede wszystkim stawów, więzadeł, mięśni oraz powięzi. W jej zakres wchodzi terapia tkanek miękkich, terapia nerwowo-mięśniowa, manipulacje powięziowe, manipulacje/mobilizacje stawowe oraz indywidualnie dobrane ćwiczenia.

Terapia manualna polega na wykonywaniu określonych technik, wykorzystując dłonie terapeuty. Dokładny przebieg terapii zależy od indywidualnego przypadku danego pacjenta. Zawsze poprzedzona jest szczegółową rozmową i badaniem dla ukierunkowania dalszego procesu i zwiększenia skuteczności klinicznej.

Wskazania do zastosowania terapii manualnej

Terapię manualną stosuje się w leczeniu wielu schorzeń i dolegliwości. Najczęściej wykorzystuje się ją w przypadku:

• bólu/naderwania mięśni, więzadeł, ścięgien,
  • nerwobóli – m.in. rwa kulszowa, barkowa
  • chronicznych bólów głowy,
  • wady postawy,
  • stanów przeciążeniowych tkanek,
  • dysfunkcji stawów skroniowo-żuchwowych,
  • drętwienia, mrowienia kończyn górnych i dolnych,
  • zmian zwyrodnieniowych,

Terapia manualna jest wykorzystywana w wielu przypadkach, poprawiając komfort życia naszych pacjentów. Jest ona przeprowadzana przez fizjoterapeutów w Dąbrowie Górniczej i okolicznych miejscowościach takich jak Sosnowiec, Będzin, Czeladź. Nasi specjaliści to osoby o wysokich kwalifikacjach i umiejętnościach, które pozwalają na skuteczne i w pełni bezpieczne działanie w trosce o zdrowie pacjenta.