fizjoterapia

Rola ruchu w utrzymaniu zdrowia. Co radzi fizjoterapeuta?

Wszyscy doskonale wiemy, że ruch to zdrowie, a jednak część z nas celowo unika aktywności fizycznej z różnych powodów. Często przyczyną nie jest tutaj brak czasu i słaba organizacja, a ograniczona sprawność ruchowa i siła organizmu, a także dolegliwości bólowe będące wynikiem szeregu schorzeń. Fizjoterapia to podstawowa składowa medycznej rehabilitacji, ale nie jest skierowana wyłącznie do osób po złamaniach i innych urazach.

Terapia manualna, która przywraca sprawność i umożliwia większą aktywność

Dla osoby, której ruch na co dzień z powodu różnego rodzaju dolegliwości sprawia problem, pomocna może być wizyta w gabinecie fizjoterapeuty. Fizjoterapeuta pracuje przy niwelowaniu dolegliwości bólowych oraz leczeniu dysfunkcji narządu ruchu. Terapia manualna obejmuje pracę w celu przywrócenia pełnego zakresu ruchu stawom, pracę z tkanką mięśniowo-powięziową oraz z układem nerwowym. Rola ruchu w utrzymaniu zdrowia ma tutaj podwójne znaczenie: terapia manualna Dąbrowa Górnicza pozwala poczuć się lepiej i z komfortem dbać docelowo o własne zdrowie poprzez zwiększoną aktywność fizyczną.

Rozplanowana i prowadzona terapia po przeprowadzeniu wywiadu i badań

Przebieg fizjoterapii zawsze dobierany jest indywidualnie do potrzeb pacjenta po przeprowadzeniu wywiadu i badań klinicznych, które razem trwają około godziny. Podczas wywiadu specjalista dopytuje konkretnie o problem, o lokalizację i charakter bólu, ewentualne przebyte urazy i operacje. Na podstawie wywiadu wykonywane są powoli i z dużą ostrożnością wszystkie procedury badań. Ich uzupełnieniem może być analiza dostarczonej przez pacjenta dokumentacji medycznej, np. wyników badań obrazowych, wypisów ze szpitala, czy badań laboratoryjnych. Na podstawie wyników opracowywany zostaje indywidualny plan terapeutyczny.